Autodesk'in 3ds Max'i başlı başına çok güçlü bir 3D modelleme aracıdır. Ancak onu gerçekten güçlü kılan şey, Maxscripts'i kullanarak iş akışınızı hızlandıracak basit makrolar oluşturma yeteneğidir .
Ayrıca popülerliği nedeniyle birçok üçüncü taraf şirket, 3ds Max'in çoğu sürümüyle uyumlu, sıfırdan eksiksiz eklentiler geliştiriyor.
Bu makale, insanların iş akışlarını hızlandırmak, kullanıcı arayüzünü daha erişilebilir hale getirmek veya programa tamamen yeni özellikler eklemek için web genelinde oluşturdukları en iyi 20 ücretsiz ve premium komut dosyasını/eklentiyi listeleyecektir.
Özgür herkesin en sevdiği kelimedir.
Genel olarak bu senaryolar, bazı birinci sınıf senaryolar kadar güçlü değildir; genellikle bir kişi tarafından kendi sorununu çözmek için yapılmış ve daha sonra gönül rahatlığıyla paylaşılmıştır.
Yine de bu scriptlere erişim oldukça faydalı, bunların hemen hemen hepsini şahsen kullanıyorum.
FRACTURE KOMUT DOSYASINA GÖZ ATIN
Bu komut dosyası tam olarak başlıkta söyleneni yapar: İşaret ettiğiniz nesneyi alır ve belirttiğiniz sayıda parçaya böler.
Kırık cam yapmak veya binanın bölümlerini parçalamak için çok iyidir.
3ds Max'in varsayılan fizik motoru MassFX ile birleştirildiğinde , oldukça ikna edici, sarsıcı etkiler yaratabilir.
Bu eklenti, Max'in süpürme değiştiricisini kullanarak iç ve dış bina çekimleri için korkuluklar ve süslemeler yapmanızı sağlar.
Önceden ayarlanmış süpürme şekillerinden oluşan bir kitaplıkla birlikte gelir ve gelecekteki projeler için kendinizinkini ekleyebilirsiniz.
Bu, her seferinde döşemelerinizin kesitini zahmetli bir şekilde çizmenizi önlediği için büyük bir zaman tasarrufu sağlar.
KATMANA GÖRE BİRLEŞTİRME'YE GÖZ ATIN
Katmanlar, 3ds Max'teki iş akışının önemli bir parçasıdır ve modelinizin bölümlerini ayrı tutmanıza ve bunları kolayca kategorilere ayırmanıza olanak tanır.
Sahneniz biraz yavaş çalışmaya başlıyorsa veya onu başka bir yazılıma aktarmak ve takip etmeyi kolaylaştırmak için ağ sayısını azaltmak istiyorsanız , nesneleri birleştirmeye başlamak isteyebilirsiniz.
Bu katmana göre birleştirme aracı, katmanlarınızda belirlediğiniz sırayı korurken sahnenizin bölümlerini hızlı ve kolay bir şekilde tek bir ağda birleştirmenize olanak tanır.
Bu komut dosyası, sahnenizde kullanabileceğiniz kayaları hızlı bir şekilde oluşturur.
Kayalar veya aşınmış ortamlar gibi birkaç farklı kaya türüne sahiptir. Hatta, daha sonra bir oyun motorunda kullanabileceğiniz, haritalarda pişirilmiş, zaten UV ambalajından arındırılmış düşük poli versiyonu yapmak için yerleşik bir özelliği bile var .
Kayalar nesilden sonra kolayca yeniden boyutlandırılabilir ve deforme edilebilir, böylece sahnenize yayılacak çok sayıda kaya türü oluşturabilirsiniz.
TAŞ YERLEŞTİRME ARACINA GÖZ ATIN
Kaya jeneratörünü yapan aynı geliştiriciden, taş duvarlar veya döşemeler oluşturmak için kullanılan bu mükemmel araçtır.
Daha doğal görünmesi için duvarların boyutunu değiştirmek, tuğlalar arasındaki boyut farklılıkları ve bunların ofsetleri gibi birçok parametresi vardır.
Rock oluşturucu gibi bu komut dosyasının UV'leri geometri ile oluşturulur ve haritalar otomatik olarak oluşturulur, böylece çoğu oyun motorunda kullanıma hazır hale gelir.
Bu, dokuma kumaşı hızlı ve kolay bir şekilde oluşturabilen basit bir komut dosyasıdır.
Bunu manuel olarak modellemek uzun zaman alır, ancak bu eklenti bunu neredeyse anlık hale getirir.
Dokuma kumaş örgüsü yapmaya ihtiyacınız varsa bu eklentiyi yeterince tavsiye edemem.
Dokumanın yoğunluğunu ve hatta ipliğin şeklini (kumaş için yuvarlak veya örgü sepet dokusu için düz) değiştirecek ayarlara sahiptir.
GÖRÜNÜM PENCERESİ YERLEŞİMİ IZGARASINA GÖZ ATIN
Bu, görünüm alanı üzerinde bir ızgara oluşturmanıza olanak tanıyan basit bir eklentidir. 3ds Max, sahneye yerleşik bir ızgarayla birlikte gelir; bu, geometriyi ölçmek ve ayarlamak için iyidir, ancak son bir işleme oluşturmak için pek iyi değildir .
Bu eklenti, 3ds Max'te görünüm alanı üzerinde tekdüze veya tekdüze olmayan bir ızgara çizmenize olanak tanır; bu ızgarayı, son bir işleme için öğelerinizi kameraya göre yerleştirmek için kullanabilirsiniz.
Ayrıca sahnenizin çevresinde güvenli bir çerçeve oluşturmak veya gözünüzü sahnenin en önemli parçasına odaklamanıza yardımcı olacak kenar boşlukları oluşturmak için de kullanılabilir.
Bu araç, sahnenizdeki nesnelerin belirli bir yüzdesini rastgele seçmek için kullanılabilir.
Bu, döşeme tahtalarına veya taş kaplamalara biraz rastgelelik kazandırmak amacıyla küçük boyut veya konum değişiklikleri yapmak için kullanışlıdır. Ayrıca, kullanılan malzemeleri değiştirebilmeniz için malzeme kimliklerini değiştirmek de iyidir.
Eğer her şey çok mükemmel görünüyorsa, gerçekçi görünmeyeceklerdir ve bu araç, sahnelerinizdeki bu tekdüzeliği kırmanıza yardımcı olmak açısından mükemmeldir.
SOMUN VE CIVATALARI KONTROL EDİN
Metal nesneler veya makineler yaparken perçin, somun ve cıvata eklemek sıkıcı olabilir. Ancak sonuçta nihai modeli ortaya çıkardığı için her zaman buna değer.
Ve şükürler olsun ki bu eklenti tüm süreci gerçekten kolaylaştırıyor!
Nesnelerinize somun, cıvata veya rondela eklemek için yalnızca bir kez tıklamanıza olanak tanır. Artık bunları sahnenize çok kısa bir sürede ekleme gerçekçiliğini elde edeceksiniz.
UV PuppY çok kapsamlı bir eklentidir. Genellikle 3ds Max'teki birden fazla menüde gizlenen geniş bir hızlı seçim düğmeleri koleksiyonudur.
Hızlı bir kaynak seçeneğine ve UV ambalajından çıkarmayla ilgili birçok araca sahiptir. UV'lerinizi temizlemek için UV pencerenize gittiğinizde bir adımdan tasarruf etmenizi sağlayan bu araçla, sahnenizdeki tüm UV'leri hızlı bir şekilde düzleştirebilirsiniz.
Bu eklentide o kadar çok seçenek var ki hepsini listeleyemiyorum. Ana sayfaya göz atmanızı ve kendinize bir göz atmanızı öneririm.
UV PuppY "istediğini öde" komut dosyasıdır. Ücretsiz olarak alabilirsiniz ancak görünümünü beğendiyseniz geliştiricilere bağışta bulunabilirsiniz.
Bunlar, çok kullanışlı ve talep gören özelliklere sahip olan ve bir bedeli olan komut dosyaları ve eklentilerdir.
Bunlardan bazıları, 3ds Max paketinizde bulunması gereken endüstri standartları olarak kabul edilir (render için V-Ray veya Corona gibi).
Bu güçlü araçların hepsi çok faydalıdır ve bunların büyük bir kısmını kendi çalışmamda kullandım.
Chaosgroup'un V-Ray'i, birçok üst düzey render prodüksiyonunda kullanılan bir render motorudur.
Sahneleri mümkün olan en gerçekçi şekilde oluşturmanıza olanak tanıyan birçok güçlü özelliğe sahiptir. Bu, 3DS Max'in varsayılan işleme motorunda elde edilmesi daha zor veya mümkün olmayan bir şeydir.
O anda aradığınız şeye bağlı olarak oluşturma hızlarını artırmak veya daha doğru sonuçlar elde etmek için CPU ve GPU oluşturmayı kullanabilir.
Ayrıca gürültüyü (bazı düşük kaliteli görüntülerde görünen bulanık noktalar) ortadan kaldırabilen yapay zeka tabanlı bir gürültü giderici de kullanabilir . Bilgi işlem gücünü yalnızca görüntünün gürültünün yaygın olduğu bölümlerine odaklayarak gürültüyü daha hızlı ortadan kaldırır.
Farklı ışık kaynağı türlerinden veya farklı kamera lenslerinden gerçek dünya fenomenini simüle eden kendi kameraları ve ışıkları ile birlikte gelir.
Yine Chaosgroup tarafından üretilen Phoenix FD, V-ray ile kullanıma yönelik parçacık bazlı bir akışkan simülasyon eklentisidir (bazı diğer render motorları desteklense de).
Sıçrama ve köpük gibi ek efektlerle gerçekçi sıvıları tamamlamak için kullanılabilir.
Ayrıca eklenti penceresindeki parçacık özelliklerini değiştirerek yangın ve dumanı simüle etmek için de kullanılabilir.
Öğrenilmesi inanılmaz derecede basit bir iş akışına sahiptir ve mükemmel sonuçlar, yüksek profilli yapımların onu kullanmasına yol açmıştır; örneğin HBO'nun Game of Thrones'u.
V-ray'e benzer şekilde yıllık 315$'a fiyatlandırılır, ancak aynı zamanda onu çok kullanacaksanız maliyete de değer.
Sigershaders, sahneniz için hazır materyallerden oluşan devasa bir kütüphanedir. Hem V-Ray hem de Corona render motorlarıyla uyumludur.
Tüm materyaller farklı klasörler halinde düzenlenmiştir, böylece göz atılması kolaydır.
Hepsinde, yüksek kalitede işlenmiş malzemeyi gösteren net küçük resimler bulunur, böylece tam olarak ne elde ettiğinizi bilirsiniz. Buradan malzemelerinizi Sigershaders penceresinden sahnenize sürükleyebilirsiniz.
Bu eklentinin maliyeti, kullanmak istediğiniz sürüme bağlı olarak 65 ila 370 ABD Doları arasında değişmektedir.
Itoo'nun Orman Paketi, mimari sahneleriniz için orman ve ormanlık alanlar oluşturmak için çok kullanışlı bir araçtır.
Yerleşik birkaç farklı ağaç ve kayayla birlikte gelir ve kendi modellerinizi satın alabilir veya kütüphanesine ekleyebilirsiniz.
Daha sonra bu kitaplıktan seçilen modelleri tanımlı bir alana dağıtmak için Orman Paketini kullanabilirsiniz.
Bu eklentideki seçenekler şaşırtıcı .
Nesnelerin yoğunluğunu ayarlayabilir (farklı yoğunluk alanlarını tanımlamak için siyah beyaz haritalar oluşturmaya kadar gidebilir) ve döndürmeyi, ölçeği ve konumu değiştirerek rastgelelik ekleyebilirsiniz. Tüm bu ayarları sahnede dinamik olarak değiştireceksiniz, çünkü bunlar yalnızca oluşturma sırasında görüntülenebiliyor ve bu da hesaplama gücünü azaltıyor.
Orman Paketinin fiyatı şu anda bir yıllık 242$ veya 3 yıllık 352$'dır. Ek yeşillik paketlerinin fiyatı 70-150 dolar civarındadır.
Corona renderer, mimari görselleştirme endüstrisinde çok saygın bir render motorudur. Fotogerçekçi son görseller oluşturmak için gelişmiş yol izleme algoritmaları kullanır .
Hızlı bir şekilde endüstri standardı haline gelen PBR malzemelerini kullanır, böylece Substance Painter gibi diğer programlarda oluşturulan malzemeler kolaylıkla taşınabilir.
Bununla birlikte sahnelerinizde kullanabileceğiniz önceden ayarlanmış materyallerden oluşan devasa bir kütüphane de geliyor.
V-Ray malzemeleri ve ışıklarıyla bile uyumludur.
İçeridekilerle ilgili bir dosya alırsanız ve V-Ray lisansınız yoksa Corona size yardımcı olabilir. Corona artık yalnızca V-ray ile desteklenen Phoenix FD'yi kullanabiliyor. Ah zaman nasıl da değişiyor.
Karakter hilesi, 3D dünyasının birçok insanın sıkıcı bulduğu başka bir parçasıdır.
InstantRig, donanım ve animasyonu çok daha kolay hale getirebilecek kapsamlı bir araç setidir.
İster iki ayaklı, ister dört ayaklı veya başka herhangi bir model olsun, her türlü model için kolayca iskelet teçhizatı inşa etmek için gerekli araçlara sahiptir. İyi sonuçlarla saniyeler içinde bir karakteri teçhizata kaplamanıza olanak tanıyan bir InstantSkin seçeneğine sahiptir . Her zaman içeri girip olması gerektiği gibi davranmayan parçaları temizleyebilirsiniz.
Teçhizatlarınızı prototip olarak kaydetmenize olanak tanır, böylece her seferinde sıfırdan başlamak zorunda kalmazsınız ve diğer çözümlerde yaygın bir sorun olan, ağırlıkları bozmadan kemikleri ve derili ağı istediğiniz boyuta ölçeklendirmenize olanak tanır. .
Tek seferlik 99$ lisans ücretiyle satılıyor, dolayısıyla bu, sıklıkla gördüğümüz aylık yinelenen ücretlerden kaçınmak için harika bir eklenti.
Bu, mimari görsellerin arka planını doldurmak için iyi olan başka bir eklentidir.
Bunlar iki farklı eklentidir ancak aynı geliştirici tarafından yapılmıştır ve genel olarak aynı şeyi yapar.
Hızlı Konut, banliyö ortamına uygun evler üretirken, Hızlı Mimarlık, modern şehir ortamları için yüksek binalar yapmak için daha iyidir.
Her ikisi de komut dosyalarıyla birlikte gelen menülerden kolayca özelleştirilebilen, prosedürel olarak oluşturulmuş ağlar kullanıyor. Bir sahneyi güzel görünümlü binalarla doldurmanın en kolay yolu, merkez parçanızın öne çıkmasını sağlamaktır.
Bu iki eklentinin fiyatları oldukça makul olup her biri yalnızca 25$'dır.
PolyDetail 2, mobilya veya seramik üzerine dekoratif detaylar çizmek için kullanabileceğiniz bir eklentidir.
Daha sonra kendi karmaşık tasarımlarınızı oluşturmak için prosedürel olarak çizebileceğiniz birkaç farklı seçenek ve ağ sunar. Olasılıkların sonsuz olması için kendi fırçanızı ekleme seçeneğiyle birlikte 12 varsayılan fırçayla birlikte gelir.
Bu eklenti şu anda geliştiricinin dikkate alması için daha düşük bir fiyat ödeme seçeneğiyle birlikte 39 $ olarak fiyatlandırılmıştır.
WebGL, etkileşimli 3D içeriği doğrudan bir web tarayıcısında oluşturmanın heyecan verici yeni bir yoludur. İlk olarak 2017 yılında piyasaya sürüldü ve şu anda Mozilla tarafından geliştiriliyor.
Modellerinizi çevrimiçi olarak sergilemek için gerçekten iyidir ve Sketchfab gibi 3B varlık web sitelerinde, 3B oluşturulmuş modelleri doğrudan tarayıcıda (gerçek zamanlı olarak!) göstermek için kullanılır.
Bu formatı doğrudan 3ds Max'ten dışa aktarma yeteneği, içinde etkileşimli 3D medya gerektiren bir web sitesi oluşturuyorsanız çok yararlı olabilir. Veya WebGL çerçevesiyle biraz oynamak istiyorsanız.
Bu eklentinin fiyatı 79$'dır ve bunu sık sık yapmanız gerekiyorsa buna değebilir. Aksi takdirde, bunu ücretsiz olarak yapmak için Unity gibi bir şey kullanmak daha iyi olabilir (çalışmanızda onların logosunun sizin için sorun olmadığını varsayarsak).
V-RAY MALZEME DÖNÜŞTÜRÜCÜSÜNE GÖZ ATIN
V-Ray çok yaygın bir render motorudur. Bu , kullanabilmeniz için standart malzemelere dönüştürmeniz gereken V-Ray malzemeleri içeren sahneler alabileceğiniz veya standart malzemelere sahip olduğunuz ve bunları V-Ray'de işlemek üzere dönüştürmek isteyebileceğiniz anlamına gelir .
Malzemeleri manuel olarak dönüştürmek zahmetlidir. Özellikle malzeme miktarının yüzlerce olabileceği daha büyük sahnelerde, bu aracın bunu sizin için otomatik olarak yapması gerçek bir zaman tasarrufu sağlar.
Fiyat da temelde sadece 24 $ 'lık bir çalma.
Bu eklenti, sahnelerinize gerçekçi kar eklemenizi sağlar. Çok sınırlı kullanımlı bir eklenti gibi görünse de bazı durumlarda kesinlikle faydalıdır.
Sahnelerinizde kar yağışını otomatik olarak simüle edecek ayarlara sahiptir ve kar yağışını istediğiniz kadar hafif veya ağır hale getirmek için özel parametreleri kullanabilirsiniz. Sonuç tam olarak istediğiniz gibi değilse, kendi karınızı boyama seçeneği bile vardır; bu, daha sonra kesintisiz tümsekler oluşturmak için mevcut kar yağışıyla birleştirilebilir.
Bu eklenti şu anda 39 $ fiyatla satılıyor ve isterseniz daha düşük bir fiyat sunma seçeneği de mevcut.
Umarım bu listede modelleme iş akışınıza yardımcı olacak bazı yararlı araçlar bulmuşsunuzdur. Bunlardan bazıları artık modelleme ve render alma sürecime o kadar kazınmış durumda ki, onlarsız yaşamakta zorlanıyorum.
#türkiye3danimasyonfirmaları, #türkiye3danimasyon, #türkiyedefabrikaanimasyonlarıyapanfirmalar, #fabrikaanimasyonları, #fabrika3danimasyonlar, #3danimasyonlar, #doktoranimasyonları, #3dfabrikaanimasyonları,
#3dpromoanimasyonlar, #istanbul3danimasyonlar, #istanbul3dfabrikaanimasyon, #ankara3danimasyonfirmaları, #izmir3danimasyonfirmaları, #türkiye3dfirmalar, #balıkesir3danimasyonfirmaları,
#3dmodelanimasyonları, #3montajanimasyonları, #3dmontajanimasyonfirmaları, #3dsolidworksanimasyonları, #3dsolidworksanimasyonlarıfirmaları, #mimarianimasyonlar, #3dmimarianimasyonlar, #mimarilumionanimasyonları
#vrgözlükuygulamaları, #vrglassesapk, #türkiyevrgözlük, #antikkentanimasyonları, #antikkentanimasyonlarıyapanfirmalar, #3danimasyonyapanfirmalar, #3dgözlükanimasyonuyapanfirmalar, #kurguanimasyonları,
#blenderanimasyonları, #3dblenderanimasyonuyapanfirmalar, #parçamontajanimasyonları, #videoçekim, #eğitimcivideolarıçekim, #balıkesir3dfabrikaanimasyonları, #istanbul3dfabrikaanimasyonlarıyapımı,
#hologramyapımı, #3dhologramanimasyonları, #fanlıhologramgösterisi, #fanlıhologramyapanfirmalar, #fanlıhologramhakkındadestek, #fanlıhologramyapımı, #fanlıhologramiçerisine3danimasyonlaryapımı,
#3ddişçianimasyonları, #3dimplantanimasyonları, #3dparçaanimasyonları, #3darabaanimasyonları, #3dcaranimation, #3dsilahanimasyonları, #3düretimanimasyonları, #3dminimalistanimasyonlar, #inşaat3danimasyonları,
#inşaat3danimasyonlarıyapanfirmalar, #3danimasyon, #3danimation, #3danimationcompany, #3dlumionanimasyonları, #3darmutanimasyonları, #3darmutfirmalarıanimasyonları, #3darmut, #3darmutpromo,
#3dwebsiteanimasyonları, #3dmekanikanimasyon, #3dkağıtfabrikasıanimasyonları, #3dfabricaanimation, #3dpromoanimation, #3ddroneanimation, #3dsanaltur, #3dsanalofis, #3danimasyonyapımı, #3danimasyondestek,
#3ddestekhattı, #3dfirma, #3danimasyonlargerçekçirender, #3dreklamanimasyonları, #reklamanimasyonları, #reklam, #promosyon, #eğitim, #3dyazıcı, #3dyazıcıyapanfirmalar, #3değitimverenfirmalar, ,
#coreldraw, #3dcoreldraw, #3dillustrasyon, #3d3dsmax, #3dcinema4d, #aftereffects, #premierpro, #lumion, #3ddoktoranimasyonu, #3ddüğünanimasyonu, 3ddoktoranimasyonuyapımı, 3dnişananimasyonu,
#3dceptelefonuanimasyonu, #3dbilgisayaranimasyonu, #3dtabletanimasyonu, #animasyonoyunları, #animasyonkarakterleri, #3danimekarakterleri, #3danimeoluşturma, #3danimereklam, #türkiyeanimeanimasyonları
#3dizmiranimasyonları, #3dantalyaanimasyonları, #3dankaraanimasyonları, #3dbalıkesiranimasyonları, #3distanbulanimasyonları, #3ddenizlianimasyonları, #3ddenizlifabrikaanimasyonları, #3dweaponanimation
#3dhuğluanimasyonları, #3dsıvıanimasyonları, #3dsıvıanimasyonlarıyapımı, #3dhayvananimasyonu, #3dziraatanimasyonu, #3dteknolojianimasyonları, #3dinsansıztraktöranimasyon, #3drobotanimasyonu,
#3dcucarobotanimasyonu, #3dgemianimasyonları, #3dtekneanimasyonları, #3dhavaalanıanimasyonları, #3döğrenciödeviyapımı, #3döğrenci, #3döğrenciyeödevyapanfirmalar, #3dkırıpdökmeanimasyonları, #3danimasyonunönemi
#3dfirmalarınönemi, #3dtekneanimasyonlarıyapanfirmalar, #3dkıyafetanimasyonları, #3dköprüanimasyonları, #3dkimyanimasyonları, #3dtornavidaanimasyonları