3D modelleme süreci kolay değildir ancak her video oyunu ve animasyon filmi için çok önemlidir. Üç boyutlu bir nesnenin görsel temsili olarak görünen dijital modeller yaratan büyük bir modelci endüstrisi var .
Bu modeller insanlardan yaratıklara, araçlara, aksesuarlara, evlere ve ekranda gördüğünüz hemen hemen her şeye kadar çeşitlilik gösterir.
3D modellemeyi kendi başınıza öğrenmek gerçekten zor olabilir ama size yardımcı olacak tonlarca kitap var. Ve bu kılavuzda, beceri düzeyine bakılmaksızın en iyi 3D modelleme kitaplarından en çok seçtiklerimi derledim.
William Vaughan'ın her zaman popüler olan Dijital Modelleme kitabı, piyasadaki başka hiçbir 3D modelleme kitabına benzemez. 3D modelleyiciler için üretim ortamlarına değinirken birçok temel konuyu kapsar.
Bir 3D modeli harika yapan şeyin ne olduğunu ve profesyonel bir ekipte çalışmak için neleri öğrenmeniz gerektiğini öğreneceksiniz. Bu kitap, belirli bir yazılımla ilgili herhangi bir ön bilgi varsaymaz ve en iyi programların tümü hakkında tavsiyeler sunar: Maya, 3ds Max, ZBrush ve diğerleri.
430'dan fazla sayfada dijital modelleme hakkında bilmeniz gereken her şeyi öğreneceksiniz. Doğal olarak bu, çokgen sayımı ve sert/organik yüzeylerin işlenmesi gibi bazı teknik fikirleri içerir. Ancak başlamadan önce her projeyi nasıl planlayacağınızı ve fikirlerinizi net bir şekilde nasıl organize edeceğinizi de öğreneceksiniz.
Bu kitap, bazı gerçek karmaşık konuları derinlemesine incelediği için yeni başlayanlar ve orta düzey modelciler için güzel bir okumadır.
Ayrıca bonus olarak bu kitap, LightWave ve 3ds Max modellemeyle ilgili 6 saatlik ekstra çekim içeren ücretsiz bir DVD ile birlikte geliyor.
Bu, listemdeki en yeni kitap ama aynı zamanda eski yazılımlar için de oldukça uygun bir rehber.
Yeni Başlayanlar İçin 3D Modelleme, 3D dijital heykelciliğin tüm temellerini anlatan bir düzine bölümden oluşan 240 sayfayı kapsıyor. İlk bölümlerde bu sürecin temelleri ve eğlence sanatçılarının neden modellemeyi öğrenmesi gerektiği açıklanıyor.
Ancak egzersizlerde ilerledikçe farklı organik nesneler, karakterler, ortamlar ve düşük/yüksek poli sayımı gibi konularla çok fazla alan kaplayacaksınız.
Ancak bu kitabı almadan önce bazı temel 3D yazılımları hakkında bilgi sahibi olmanız tavsiye edilir. Pek çok dijital sanatçı Maya'yı tercih ediyor ancak bu temel bir ürün değil.
Bu dersler yazılımdan bağımsızdır, dolayısıyla tüm bu teknikleri, yolunuzu bildiğiniz sürece herhangi bir programa uygulayabilirsiniz.
Dijital modelleyicilerin çok fazla insan anatomisi bilmesi gerektiğini düşünmeyebilirsiniz, ancak bu, figürün doğru bir şekilde şekillendirilmesi ve modellenmesi için büyük bir konudur.
3D Sanatçılar için Anatomi, insan figürünü bir heykeltıraşın bakış açısından öğretir. Modelleyicinin amacı gerçekçi görseller oluşturmaktır ve bunun işe yaraması için anatomiyi anlamanız gerekir.
İnsan vücuduna yönelik 2 boyutlu referans kılavuzlarıyla başlayacak ve ardından daha ayrıntılı 3 boyutlu görselleştirmelere geçeceksiniz. Chris Legaspi ve Mario Anger gibi profesyonel sanatçılar, bu dersler üzerinde çalışan ve anatomiyi hızlı bir şekilde öğrenmek isteyen herkese tavsiyeler ve teknikler sunuyor.
Bu kitap, evde yapabileceğiniz gelişmiş projelerin yer aldığı tek bölümlü bir başvuru kılavuzu, bir bölümlü talimat serisi ve tek bölümlü bir ustalık sınıfıdır.
Anatomiyi fazla (ya da herhangi bir şekilde) bilmeyen, hevesli 3D modelciler için kesinlikle harika bir kaynak.
Oyunlar için 3ds Max Modelleme, video oyunları için modelleme dünyasına dair eksiksiz bir rehber sunar.
Yazar Andrew Gahan yirmi yılı aşkın bir süredir oyun endüstrisinde çalışıyor ve 3ds Max yazılımında gerçek bir profesyonel.
Bu kitap, tüm beceri düzeylerine yönelik öğretici bilgiler ve pratik alıştırmalarla dolu 480 sayfadan oluşan, kesinlikle devasa bir kitaptır. Hayatınızda hiç 3ds Max kullanmamış olsanız bile bu dersler temelinizi bulmanıza yardımcı olacaktır.
Karakterler, ortamlar ve nesneler gibi konular için farklı modelleme teknikleri öğreneceksiniz. Ayrıca modellerinizi sıfırdan haritalama ve dokulandırma iş akışını öğreneceksiniz.
Son bölüm daha çok video oyunu endüstrisine ve yeni başlayanların uygun becerileri geliştirerek nasıl giriş yapabileceklerine odaklanıyor.
Modellik yapma ve video oyunlarında çalışarak para alma konusunda ciddi olan herkes için harika bir kitap.
Bir başka delicesine popüler 3D modelleme programı da Blender'dır . Bu program çoğu programdan farklıdır çünkü herkesin indirebileceği ücretsiz, açık kaynaklı bir program olarak yayınlanmıştır, fiyat etiketi yoktur.
Bu, herhangi bir para harcamadan 3D modellemenin inceliklerini öğrenmek isteyen yeni başlayanlar için onu harika bir seçim haline getiriyor.
Ben Simonds'un sunduğu Blender Master Class, sizi bu program boyunca baştan sona çılgın bir yolculuğa çıkarıyor. Bunun özel olarak bir modelleme kitabı olmadığını, daha ziyade Blender yazılımına yönelik ayrıntılı bir giriş kılavuzu olduğunu unutmayın.
Modellemeyle ilgili birkaç bölümün yanı sıra dokulandırma, oluşturma, donanım ve hatta kreasyonlarınızı canlandırmayla ilgili diğer bölümler de var .
Açık kaynak savunucusuysanız Blender yazılımını öğrenmek isteyeceksiniz ve başlamak için ihtiyacınız olan tek kitap bu.
Açık kaynak modelleme için önerdiğim bir diğer kitap ise Oliver Villar'ın yazdığı Learning Blender .
Bu aynı zamanda Blender yazılımına da odaklanmaktadır ve kitap şu anda Blender v2.7x'in en son sürümündeki yeni güncellemelerle birlikte 2. baskısındadır. Tekrar ediyorum ki bu kesinlikle bir 3 boyutlu modelleme kitabı değil.
Ancak, doğal olarak modellemeyi de içeren program hakkında bilmeniz gereken her şey konusunda size yol gösterir. Uygulamalı alıştırmalar aracılığıyla, Blender'dan gölgelendirme, donanım oluşturma, görüntü oluşturma, birleştirme ve modelleme tekniklerini öğreneceksiniz.
İçinde indirebileceğiniz ve çalışmanızla karşılaştırabileceğiniz eğitim dosyalarının bağlantılarını bile bulacaksınız.
Bunu yalnızca derin 3D modellemeye dalmadan önce yazılımı öğrenmek isteyen Blender acemilerine tavsiye ederim. Mükemmel bir eğitim kılavuzu ama modelleme konularına biraz ışık tutuyor.
ZBrush ile çok şey yapabilirsiniz çünkü basit 3D görselleştirmelerin ötesine geçer. Pek çok konsept sanatçısı, hem 2D hem de 3D çalışmalar için (çoğunlukla 3D olmasına rağmen) çok güçlü bir program olduğundan ZBrush'u kullanıyor.
ZBrush Character Sculpting, çok sayıda öğreticiyi ve izlenecek yolu 240 sayfaya sığdırıyor. Bu yeni başlayanlar için bir rehber değildir ve başlamadan önce ZBrush'un temellerini bilmenizi beklemektedir. Programda yeniyseniz ZBrush kitap listeme göz atın .
Ancak bazı becerilere sahip olduğunuzda, bu becerileri gerçek dünyadaki alıştırmalara koymak isteyeceksiniz. Ve bu kitapta birkaç profesyonel sanatçının karakter tasarımı için heykel tekniklerini açıklayan dersleriyle öğreneceğiniz şey de tam olarak budur.
Her ders size yeni bir şeyin nasıl yapılacağını öğretir, ardından bunu nasıl eyleme geçireceğinizi gösterir. Bu kitabı okuduktan sonra ZBrush'u modelleme için nasıl kullanacağınız konusunda çok daha güçlü bir fikre sahip olacaksınız.
3D modelleyicilerin büyük çoğunluğu 2D konsept çizimlerinden çalışır. Bu, bir karakteri tasarlayan ve modeli 3D programda yaratan kişinin nadiren siz olacağınız anlamına gelir.
Ancak her iki beceriye de sahipseniz, bu iş güvenliği denen bir şeye yol açar. Kesinlikle bu sektörde değerli bir şey!
Hayal Gücünden Heykel Yapmak, daha çok dünya çapındaki sanatçıların ve modelcilerin tavsiyelerinin bir derlemesi gibi görünüyor. 50 farklı sanatçı çalışmalarını sergiliyor ve ZBrush'ta modelleme yaparken karşılaşacağınız yaygın sorunlara çözümler sunuyor.
Evet, bu öncelikle bir ZBrush kitabı. Ancak kavramlar hemen hemen her program için geçerlidir.
Adını siz koyun, karakterler, yaratıklar, silahlar, aksesuarlar, araçlar tasarlamaya ilişkin ipuçları bulacaksınız. Her ne kadar bu tam anlamıyla bir nasıl yapılır kitabı olmasa da, becerilerini profesyonel bir düzeye çıkarmayı ümit eden uygulamalı modelciler için çok şey sunuyor.
Autodesk'in bir dizi 3D modelleme yazılımı vardır ve bunların daha spesifik programlarından biri de Mudbox'tır . Maya kullanıcılarının çoğunluğu teknik tasarımcılar olduğundan, bu, Maya ile yakın bir şekilde çalışabilir, ancak Mudbox kullanıcıları çoğunlukla sanatçılar ve heykeltıraşlardır.
İşte bu yüzden Mudbox ile Dijital Şekillendirme bu kadar değerli bir kitap. Sadece 3D modellemeyi ve heykel yapmayı en başından itibaren öğretmekle kalmıyor, aynı zamanda bunu Autodesk'in tescilli modelleme yazılımında da öğretiyor.
3D boyamayla çalışmak için her türlü tekniği ve kil gibi dijital nesnelerinizi nasıl değiştireceğinizi öğreneceksiniz. Amaç, inanılmaz derecede gerçekçi hissettiren gerçekçi modeller yaratmaktır. Ancak bu bir boşlukta gerçekleşmez.
Modelleme konusunda sıfır deneyiminiz varsa ve Mudbox'ın bir kopyasına sahipseniz bu kitapla tüm temel bilgileri öğrenebilirsiniz.
Modellemeyle ilgili her şey için eksiksiz bir başvurulacak kılavuzdur ve her yeni başlayanı hızlı bir şekilde yetkin bir dijital heykeltıraş haline getirebilir.
Bu kitabı listeye ekledim çünkü modelciler için çok fazla harika bilgi içeriyor. Ancak bu yalnızca 3ds Max kullanıyorsanız geçerlidir.
3ds Max modelleme projelerinize uygulayabileceğiniz toplam 300 sayfalık gelişmiş ipuçları ve iş akışlarından oluşur. Yazar Michael McCarthy, yıllarca 3D ile çalışan deneyimli bir sanatçı ve modelcidir.
Bu tam olarak bir modelleme kitabı olmasa da, modelcilerin bilmesi gereken pek çok konuyu kapsıyor. Özellikle de karakter/yaratık tasarımında başvuracağınız yazılım 3ds Max ise.
Pek çok ipucu modellemeyle ilgilidir ve iş akışınızı hızlandırmanıza yardımcı olabilir. Ancak aynı zamanda özel efektler ekleme, parçacıklarla çalışma, gerçekçi fizik, Mass FX ve diğer benzer özelliklerle ilgili harika püf noktaları da bulacaksınız .
3ds Max kullanıcıları için gerçekten harika bir kitap, ancak başkaları için pek yararlı değil.
Öğrenmek isteyebileceğiniz başka bir program da Autodesk'tekilerin sahibi olduğu AutoCAD'dir . Bu programda pek çok harika şey var ancak bu kitap en yeni ve en ayrıntılı olanıdır.
AutoCAD 2017 3D Modelleme, sıfırdan 3D modeller oluşturma konusunda sizi adım adım alıştırmalara yönlendirir. Aydınlatma, malzemeler, işleme, dokulandırma ve hatta oldukça havalı olan 3D baskı hakkında bilgi edineceksiniz .
İnsanların AutoCAD'i çoğunlukla eğlence sanatı dışındaki şeyler için kullandığını unutmayın. Aslında bu, Maya veya 3ds Max'e kıyasla pek kullanılmayan bir programdır.
Ancak elinizdeki her şeyle sadece modellemeyi öğrenmeye çalışıyorsanız, o zaman AutoCAD kesinlikle yapılabilir. Temel bilgilerin çoğu diğer programlara da aktarılmaktadır; dolayısıyla bu kitaptan alacağınız modelleme teknikleri, yolda ilerlemenize yardımcı olacaktır.
AutoCAD'in çoğunlukla mimarlar ve ürün tasarımcıları tarafından kullanıldığını unutmayın, dolayısıyla bu teknik olarak başlangıç için en iyi program değildir. Eğer yepyeniyseniz ve hiçbir deneyiminiz yoksa Maya, Blender veya ZBrush gibi daha geniş bir alternatifi seçin.
Her iki durumda da umarım bu listeyi beğenmişsinizdir! 3D modellemenin her programda biraz farklı olduğunu biliyorum, dolayısıyla burada kesinlikle en iyi kitap yok.
Bunun yerine ne öğrenmek istediğinizi ve ne tür program(lar)ı kullanırken kendinizi rahat hissettiğinizi bilmelisiniz. Daha sonra bu koleksiyonu 3D modelleme sürecinde uzmanlaşmanıza yardımcı olacak en iyi başlıklara ayırabilirsiniz.
#türkiye3danimasyonfirmaları, #türkiye3danimasyon, #türkiyedefabrikaanimasyonlarıyapanfirmalar, #fabrikaanimasyonları, #fabrika3danimasyonlar, #3danimasyonlar, #doktoranimasyonları, #3dfabrikaanimasyonları,
#3dpromoanimasyonlar, #istanbul3danimasyonlar, #istanbul3dfabrikaanimasyon, #ankara3danimasyonfirmaları, #izmir3danimasyonfirmaları, #türkiye3dfirmalar, #balıkesir3danimasyonfirmaları,
#3dmodelanimasyonları, #3montajanimasyonları, #3dmontajanimasyonfirmaları, #3dsolidworksanimasyonları, #3dsolidworksanimasyonlarıfirmaları, #mimarianimasyonlar, #3dmimarianimasyonlar, #mimarilumionanimasyonları
#vrgözlükuygulamaları, #vrglassesapk, #türkiyevrgözlük, #antikkentanimasyonları, #antikkentanimasyonlarıyapanfirmalar, #3danimasyonyapanfirmalar, #3dgözlükanimasyonuyapanfirmalar, #kurguanimasyonları,
#blenderanimasyonları, #3dblenderanimasyonuyapanfirmalar, #parçamontajanimasyonları, #videoçekim, #eğitimcivideolarıçekim, #balıkesir3dfabrikaanimasyonları, #istanbul3dfabrikaanimasyonlarıyapımı,
#hologramyapımı, #3dhologramanimasyonları, #fanlıhologramgösterisi, #fanlıhologramyapanfirmalar, #fanlıhologramhakkındadestek, #fanlıhologramyapımı, #fanlıhologramiçerisine3danimasyonlaryapımı,
#3ddişçianimasyonları, #3dimplantanimasyonları, #3dparçaanimasyonları, #3darabaanimasyonları, #3dcaranimation, #3dsilahanimasyonları, #3düretimanimasyonları, #3dminimalistanimasyonlar, #inşaat3danimasyonları,
#inşaat3danimasyonlarıyapanfirmalar, #3danimasyon, #3danimation, #3danimationcompany, #3dlumionanimasyonları, #3darmutanimasyonları, #3darmutfirmalarıanimasyonları, #3darmut, #3darmutpromo,
#3dwebsiteanimasyonları, #3dmekanikanimasyon, #3dkağıtfabrikasıanimasyonları, #3dfabricaanimation, #3dpromoanimation, #3ddroneanimation, #3dsanaltur, #3dsanalofis, #3danimasyonyapımı, #3danimasyondestek,
#3ddestekhattı, #3dfirma, #3danimasyonlargerçekçirender, #3dreklamanimasyonları, #reklamanimasyonları, #reklam, #promosyon, #eğitim, #3dyazıcı, #3dyazıcıyapanfirmalar, #3değitimverenfirmalar, ,
#coreldraw, #3dcoreldraw, #3dillustrasyon, #3d3dsmax, #3dcinema4d, #aftereffects, #premierpro, #lumion, #3ddoktoranimasyonu, #3ddüğünanimasyonu, 3ddoktoranimasyonuyapımı, 3dnişananimasyonu,
#3dceptelefonuanimasyonu, #3dbilgisayaranimasyonu, #3dtabletanimasyonu, #animasyonoyunları, #animasyonkarakterleri, #3danimekarakterleri, #3danimeoluşturma, #3danimereklam, #türkiyeanimeanimasyonları
#3dizmiranimasyonları, #3dantalyaanimasyonları, #3dankaraanimasyonları, #3dbalıkesiranimasyonları, #3distanbulanimasyonları, #3ddenizlianimasyonları, #3ddenizlifabrikaanimasyonları, #3dweaponanimation
#3dhuğluanimasyonları, #3dsıvıanimasyonları, #3dsıvıanimasyonlarıyapımı, #3dhayvananimasyonu, #3dziraatanimasyonu, #3dteknolojianimasyonları, #3dinsansıztraktöranimasyon, #3drobotanimasyonu,
#3dcucarobotanimasyonu, #3dgemianimasyonları, #3dtekneanimasyonları, #3dhavaalanıanimasyonları, #3döğrenciödeviyapımı, #3döğrenci, #3döğrenciyeödevyapanfirmalar, #3dkırıpdökmeanimasyonları, #3danimasyonunönemi
#3dfirmalarınönemi, #3dtekneanimasyonlarıyapanfirmalar, #3dkıyafetanimasyonları, #3dköprüanimasyonları, #3dkimyanimasyonları, #3dtornavidaanimasyonları