Günümüzde 3D oluşturucular için sunulan tüm seçenekler arasında Chaosgroup'un V-Ray eklentisi en eskisidir.
Dinamik ve rekabetçi 3D endüstrisi çok şey ifade ediyor. Mimari görselleştirme alanında başlayan bu çok yönlü fotogerçekçi oluşturucu, ürün görselleştirme ve video oyunu karakter geliştirme gibi projelerde kullanımını genişletti.
3dsmax için orijinal eklentiden Maya, Rhino ve Sketch Up gibi çeşitli programlar için taşınan eklentilere kadar kapsamlı V-Ray araç seti hakkında her şeyi öğreneceksiniz. Burada herkes için mutlaka bir şeyler vardır, o yüzden hemen araştırın ve öğrenmeye başlayın!
Bu başlangıç seviyesindeki eğitimde, eklentinin kurulumundan sonra sağlanan özel V-Ray nesneleri hakkında bilgi edineceksiniz.
Ayrıca 3ds Max'te nasıl gezineceğiniz konusunda da kısa bir tanıtım alacaksınız . Bu, varsayılan oluşturucuyu tarama çizgisinden V-Ray'e kolayca değiştirmek için F10 tuşuna basmak veya görüntüleri hızlı bir şekilde işlemek için F9 tuşuna basmak gibi kullanışlı kısayollarla birlikte gelir.
V-ray kendi malzeme setiyle birlikte geldiğinden birçok farklı V-Ray gölgelendiriciyi öğreneceksiniz .
Bu süreçte dağınık ve yansıtıcı malzeme yaratacaksınız. Son olarak, malzemeleri açısaldan küresele dönüştürerek gerçekçi yansımalar elde etmek için görüntü tabanlı aydınlatmayı (IBL) kullanarak bir görüntü oluşturacaksınız.
Bu derste bronz, krom, altın, çelik, bakır, alüminyum, metal, cam ve renkli cam gibi çeşitli malzemeler oluşturacaksınız . Evet, çok fazla!
Bu V-Ray'in ne kadar esnek olabileceğini gösteriyor.
Yazar, her malzeme için parlaklık ve fresnel gibi istenen görünümü elde etmek için neyin değiştirilmesi gerektiğini gösteren kullanışlı bir parametre listesini ekran üzerinde sağlar .
Malzemeler ve aydınlatma el ele gider. Gerçekçi bir doku zayıf aydınlatma nedeniyle kolayca bozulabilir. Bu nedenle, gerçek dünya senaryosunu simüle etmek için görüntü tabanlı aydınlatma görevi görecek bir HDRI görüntüsü kullanacaksınız.
HDRI haritalarını bu kaynak sitesinden indirebilirsiniz .
Çoğu durumda, oluşturma sırasında mevcut bir plandan görselleştirme oluşturacaksınız.
Neyse ki 3ds Max özel içe aktarma seçenekleriyle birlikte gelir . Bu eğitimde DWG dosyalarını/planlarını nasıl içe aktaracağınızı ve bunları sahne kurulumuna nasıl hazırlayacağınızı öğreneceksiniz.
Malzemeler ve ışıklarla V-Ray'in özel fiziksel kamerasını, odak uzaklığı ve diyafram açıklığı gibi gerçek dünyadaki kamera kompozisyonuna uyacak şekilde ayarlayabilirsiniz. Oldukça havalı!
Gerçekçi 3D çim oluşturmanın çeşitli yöntemleri vardır. Bunlardan biri 3ds Max saç ve kürk değiştiricisini kullanmak, diğeri V-Ray'in kürk nesnesini kullanmak ve son olarak dokuları ve yer değiştirme haritalarını kullanmaktır.
Bu eğitimde ikinci seçenek hakkında her şeyi öğreneceksiniz.
Yöntem yakın çekimler için uygun olmasa da hafızadan tasarruf sağlar ve kurulumu kolaydır.
Yol boyunca dokular için döşeme sorunları ve kesintisiz dokuların bariz tekrarının önlenmesi gibi çeşitli sorunları çözeceksiniz. Daha çeşitli bir görünüm için seviyeleri ve eğrileri kullanarak Photoshop'ta tümsek dokularını da değiştireceksiniz.
Chaosgroup'un resmi YouTube kanalında size örneklemeyi ve bunun neden önemli olduğunu öğreten bu harika eğitimimiz var.
Aşamalı görüntü örnekleyici kullanmak ve oluşturucu için zaman kısıtlamaları ayarlamak gibi, son teslim tarihlerinizi karşılamak için örnekleme parametrelerini nasıl ayarlayacağınızı öğreneceksiniz.
Ayrıca birincil ışınlar ve ikincil ışınlar gibi genel grafik teorisini de öğreneceksiniz.
Son işleme için daha iyi CPU kullanımına, kararlı dağıtılmış işlemeye ve daha az ram kullanan paket görüntü örnekleyiciye geçmeniz önerilir.
Bu eğitimde camın meyve suyuyla nasıl modelleneceği ve render edileceği hakkında her şeyi öğreneceksiniz.
Bu kolay bir iş gibi görünse de, hiçbir şeyden haberi olmayan yeni gelenlerin çoğu kırılma parametrelerini hesaba katmakta başarısız oluyor .
Bir köşe enterpolasyonundan bir spline profili oluşturarak ve daha sonra bunu bezier'e dönüştürerek başlayacaksınız.
Daha sonra camı kalıplamak için torna değiştiriciyi ekleyeceksiniz. Daha sonra, temel olarak kırıcı nesneler için gerekli olan cama derinlik kazandırmak için kabuk değiştiriciyi kullanacaksınız. Oluşturma için gerçekçi yansımalar ve çeşitli alan ışıkları için HDRI'yı kullanacaksınız.
Genel cam malzeme işleme hakkında daha fazla ayrıntı için yazarın diğer videosuna buradan göz atabilirsiniz .
V-Ray esas olarak 3ds Max'in görselleştirme taleplerini karşılaması için yapıldı.
Özellikler ilk olarak 3ds Max'te uygulanır ve ardından diğer uygulamalara aktarılır. Dolayısıyla bu devasa video serisinin oldukça kapsamlı olması şaşırtıcı olmasa gerek.
V-Ray'in sunabileceği her şeyi öğreneceksiniz .
Alan ışıkları ve spot ışıkları gibi nesnelerin aydınlatılmasıyla başlayacaksınız. Daha sonra atmosferik sis gibi yıldırım ortamlarıyla ilgileneceksiniz. Ayrıca V-Ray'in genel amaçlı uber malzemelerinden özel kir gölgelendiricisine kadar esnek malzeme sistemini de keşfedeceksiniz
Son olarak, kenar yumuşatma ve alt bölümler için örnekleme gibi oluşturma ayarlarını değiştireceksiniz. Bu, oluşturma sürenizi optimize etmek için çeşitli algoritmalarıyla küresel aydınlatmaya yol açar.
Yeni başlayanlar için, ışığınız üzerinde tam kontrole sahip olduğunuz için bir stüdyo düzenini aydınlatmak kolay bir iş gibi görünebilir.
Ancak, 3 noktalı aydınlatma düzenini yeniden düzenlemenin oldukça karmaşık olabileceğine ve o kadar da kolay olmamasına şaşıracaksınız.
Öncelikle, özellikle telefon veya araba gibi hassas yansımalar gerektiren nesneler için her ışığın net olması gerekir.
Bu video serisi size bu tür zorluklarla nasıl başa çıkacağınızı öğretiyor. Işığın nasıl çalıştığını anlamak için fotoğrafların ve görsellerin kodlarını çözeceksiniz. Belirli bir ruh halini yönlendirmek için ışıkları nasıl yönlendireceğinizi de öğreneceksiniz.
Bu serinin sonunda çikolatalı tatlı, karakter portresi ve güzel bir araba modeli gibi çeşitli örnek olayları aydınlatabileceksiniz .
Dolayısıyla bu video paketi önceki stüdyo ışıklandırma tekniklerine dayanıyor ancak daha çok ürün çalışmasına özgü.
Ürün görselleştirme, hem üretimden önce bir ürünün görünümünü prototiplemek için hem de üretimden sonra pazarlama amacıyla kullanılır.
Bu, ürün tasarımını, gelecek vadeden 3D sanatçıları için önemli bir portföy parçası haline getirir.
Bu seride, küçük ürün görselleştirmesi için uzun lens kullanmak gibi ilgili zorlukların üstesinden geleceksiniz. Ayrıca odağı korumak için diyaframı da ayarlayacaksınız.
Gösterilen çeşitli teknikler arasında ışık bağlama ve anizotropi bulunmaktadır. Sona doğru OpenEXR formatını kullanarak oluşturacaksınız ve bitmiş parçayı Photoshop'ta birleştireceksiniz.
V-Ray'i Arnold ve Octane gibi diğer tarafsız rendererlardan farklı kılan şey nedir? Önemli olanlardan biri V-Ray'in iç render ayarıdır.
V-Ray'in önyargılı doğası nedeniyle işin kolayına kaçabilir ve önemli olan yerlerde hesaplama süresinden tasarruf edebilir.
Bu eğitimde stratejik portal ışıklarının ve görüntü tabanlı aydınlatmanın nasıl kurulacağını öğreneceksiniz.
Görsel tutarlılık için Adobe Kuler'ı kullanarak bir renk paleti oluşturacaksınız . Ayrıca deri, ahşap, kilim gibi organik malzemelerin yanı sıra altın, metal ve krom gibi sert yüzeyli malzemeler de oluşturacaksınız .
Ayrıntıları eklemek için geometriye yer değiştirme malzemesi ekleyeceksiniz.
Ardından, oluşturma sürenizi optimize etmek için, evrensel kenar yumuşatma sistemini ayarlamak yerine, yansıma örnekleri gibi belirli geçişler için alt bölüm örneklerini artıracaksınız. Çok karmaşık ama bu tür işleri öğrenen herkes için çok değerli bir video.
Resmi Chaosgroup YouTube kanalından burada Rhino'yu keşfedecek ve bir ürün görselleştirmesi oluşturacaksınız: özellikle bir kulaklık.
Malzemelerden ışıklara kadar V-Ray görevlerinizin çoğunu gerçekleştireceğiniz varlık düzenleyiciyle tanışacaksınız.
Ayrıca plastik ve gümüş gibi çeşitli malzemeleri yaparken ayarlarınızı anında görmek için etkileşimli bir görüntü kullanacaksınız . Bu , başlı başına bir tavşan deliği olabilecek Yüzey Altı Saçılımı (SSS) gibi gelişmiş malzemelerin keşfedilmesine yol açmaktadır .
Daha ayrıntılı bir yazı için ve sahne dosyasının indirilmesinin bir kopyasını almak için Chaosgroup dokümantasyon sayfasını kontrol edebilirsiniz .
Burada, oluşturduğunuz görselleri sıfırdan oluşturma sürecini öğreneceğiniz web semineri+eğitimden oluşan harika bir karışım yer alıyor.
Referansları toplayarak ve ruh halinizi seçerek başlayacaksınız. Eğitimde aydınlatma kurulumu inceleniyor ve ardından gölgelendirmeye geçiliyor.
Ayrıca parametrik modelleme için Rhino ile birlikte yeni gönderilen eklenti olan Grasshopper'ı da kullanacaksınız .
Bu iş akışını hızlandırmak için işlemeyi izole etmeyle tanışacaksınız. Bu, malzemelerinizde veya ışıklandırmanızda değişiklik yaptığınızda sahnenin yalnızca bir kısmının güncelleneceği anlamına gelir.
Diğer genel kavramların yanı sıra atmosferik efektler, işleme ayarları ve çerçeve arabellek işlevleri gibi gelişmiş özellikleri de kullanacaksınız.
Yeni başlayanlar için bir katedral sahnesini modelleyip ışıklandırabileceğiniz oldukça kolay bir eğitim.
Ana yapı, spline araçlarıyla birlikte tamamen Rhino'da yapılmıştır. Aydınlatma için yine görüntü tabanlı aydınlatma kullanacaksınız; tahmin edebileceğiniz gibi bu zaten bir sahneyi aydınlatmak için standarttır.
Ayrıca biraz farklı bir iş akışı sunan iç mekanlara ek aydınlatma da ekleyeceksiniz.
Malzemeler için varlık düzenleyicinin içine yerleştirilmiş beton gibi çeşitli hazır ayarları kullanacaksınız. Varsayılan olarak doğru bir şekilde eşlenmez ve türü kutu eşleme olarak değiştirerek bunu çözmeyi öğrenirsiniz.
Gerçek dünyada çoğu doğal nesnenin keskin kenarları yoktur. Kesinlikle CG ile oluşturulmuş bir nesne kadar keskin değil.
Gerçekliği simüle etmek için bir sanatçı mümkün olan her kenarı eğebilir, ancak bu, revizyonları biraz zorlaştırır.
Çözüm olarak V-Ray, render sırasında eğimlerin yapıldığı ve parametrik olarak belirlendiği bir kenar yumuşatma kurulumu sağlar.
Bu videoyla, sahnenizde dışbükey, içbükey veya her ikisinin birden mi kullanılacağı gibi farklı ayarları keşfedeceksiniz. Ayrıca bu özellik aynı malzemelere sahip kesişen geometrilerin olup olmadığını tespit edebilecek kadar esnektir.
İşte resmi Chaosgroup YouTube kanalından harika bir video daha. Bu, işleme sırasında gerçekçi bir parıltı veren IES ışıklarını, küre ışıklarını ve yayıcı ışıkları kullanan gece mimari iç sahnesi için aydınlatma tekniklerini kapsar.
Sahne video açıklamasında (aşağıdaki bağlantı) sağlandığı için onu sıfırdan oluşturmanıza gerek yok.
Ayrıca ışıkları tek tek ayarlamak yerine evrensel bir parametreyle ayarlayabilmeniz için nasıl gruplandıracağınızı da öğreneceksiniz . Diğer eğlenceli ipuçları arasında, gerçek doğruluk için ışıkların ampul yuvasına nasıl takılacağı yer almaktadır.
Sahnenin bir kopyasını almak için buradan Chaosgroup dokümantasyon sayfasına göz atabilir ve kendiniz indirebilirsiniz.
Not: Burada tartışılan konu karakter animasyonu değil , basit bir nesne dönüşümüdür.
Rhino esas olarak bir modelleme programıdır ve içinde eksiksiz bir animasyon araç seti yoktur.
Bununla birlikte, Rhino'da V-Ray ile kamera animasyonunun kurulumu kolaydır.
Öncelikle kameranın takip etmesi için bir yay eğrisi oluşturacaksınız. Animasyonla ilgili en önemli şey, oluşturulmasının çok fazla zaman almasıdır.
Neyse ki V-ray, kaliteyi büyük ölçüde düşürmeden işleme sürelerini hızlandırmak için küresel aydınlatma hesaplamasının önbelleklerini kaydetme seçeneği sunuyor. Bütün bunlar burada oldukça ayrıntılı bir şekilde ele alınıyor.
Bu video serisinde Rhino'da bir mobil trafik ışığı tasarımını modelleyecek ve onu V-Ray ile işleyeceksiniz.
Bu süreç sayesinde Rhino'nun endüstriyel tasarıma yönelik yüzey araç setini keşfedersiniz; bu da çıktının gerçek üretim için bir prototip olarak kullanılabileceği anlamına gelir.
Daha sonra modeli plastik, cam ve metal bileşenlerle dokulandıracaksınız.
Son olarak ışıklandırmak için bir sahne kompozisyonu oluşturacak ve sonunda sunum için bir görüntü oluşturacaksınız. Burada kullanılan Rhino sürümü biraz eski ama konseptlerin tümü hâlâ geçerli.
Doğrusal iş akışı, kurulumun uygun görüntüleme ve hesaplama için gammayı doğru şekilde tanımladığı bir renk yönetimi türüdür. V-ray ve Maya'nın son sürümlerinde süreçlerin çoğu otomatik olarak gerçekleştirildi.
Ancak gölgelendirme için içe aktarılan görüntülerin yine de değiştirilmesi gerekir. Bu eğitimde Maya'da V-Ray kullanarak doğrusal iş akışını nasıl en üst düzeye çıkaracağınızı öğreneceksiniz.
İlk bölümde doğrusal iş akışının neden önemli olduğunu ve bunun yalnızca Maya'yı değil, günümüzde mevcut olan tüm 3D programları nasıl etkilediğini öğreneceksiniz .
Temel ışıklar, güneş, gökyüzü nesneleri ve özellikle gölgelendiriciler gibi doğrusal bir iş akışı gerektiren farklı öğelerle uğraşacaksınız. Ayrıca işleme örnekleme ve genel aydınlatma gibi genel ayarları da tartışacaksınız.
Her harici render motoru kendi malzeme seti ile birlikte gelir.
V-Ray, cilt gölgelendirici gibi özel gölgelendiriciler hariç, ihtiyaçlarınızın çoğunu karşılayabilecek üstün malzemesiyle birlikte gelir.
Bu , dokulandırmaya başlamak için yalnızca birkaç parametreyi öğrenmeniz gerekeceği anlamına gelir .
Yani bu seride fresnel ve kırılma indeksi (IOR) hakkında bilgi edinecek ve metalik nesneler için yüksek IOR değerine ve metalik olmayan nesneler için daha düşük IOR değerine sahip olmak gibi gerçekçi bir görüntü elde etmek için bunları nasıl kullanacağınızı öğreneceksiniz.
Ayrıca herhangi bir katma değerli sonuç üretmeyeceği için saf siyah ve saf beyazdan herhangi bir renkte kaçınmak gibi birkaç ipucu da öğreneceksiniz. Bu agresif renkler aynı zamanda aşırı render sürelerine de neden olabilir.
Ayrıca V-Ray'in Maya ile de güçlü bir entegrasyonu var. Ağları gölgelendirmek için Maya'nın yerleşik düğümlerini kullanabilir ve bu çok kullanışlıdır.
Bu, Maya dokulandırmayla ilgili tüm ön bilgilerinizin V-Ray malzeme sistemine uygulanabileceği anlamına gelir.
Zaten yüzlerce iç ve dış render oluşturduysanız, bunu atlamak isteyebilirsiniz. Ama eğer gerçekten Maya ile V-Ray pratiği yapmak istiyorsanız sonuna kadar takip etmenizi öneririm.
3D karakterleri tasarlamanın kendine has zorlukları vardır: esas olarak cilt ve saçın işlenmesi.
Ancak bu ayrıntılı video eğitiminde, cildin dolgunluğunu ortaya çıkarmak için V-Ray'in Alt Yüzey Saçılım gölgelendiricisini nasıl kullanacağınızı öğreneceksiniz.
Ayrıca V-Ray'in fiziksel tabanlı saç malzemesini de keşfedeceksiniz. Diğer konular arasında, çeşitli yer değiştirme ayarlarının, ayrıntılarınızı bir ZBrush heykeliyle eşleştirmek için ayarlanması yer alır ; bu, tasarımları sürekli olarak programlar arasında içe aktaran sanatçılar için çok kullanışlı bir süreçtir.
Kumaş malzemesinin render sırasında kendine has sorunları vardır.
Metalik görünecekleri için çok parlak olamazlar. Ayrıca donuklaşabilecekleri için çok kaba da olamazlar.
Neyse ki bu kılavuz size V-Ray'de kumaş gölgelendiricilerin nasıl oluşturulacağını (doğru şekilde) gösterecektir.
Kaplama oranı düğümü (yani fresnel) yardımıyla yumuşak, saten ve kraliyet kadife gibi çeşitli kıyafet türleri yapacaksınız.
Burada gösterilen teknikler diğer üçüncü taraf render motorlarına da uygulanabilir, bu da bu eğitimi daha da değerli kılmaktadır. Devam etmek için proje dosyalarını buradan indirebilirsiniz .
Pluralsight, 3D çalışmalara yönelik en iyi çevrimiçi video eğitimlerinden bazılarına sahiptir ve bu seri bunu kanıtlıyor. Burada V-Ray for Maya ile ışık hızında hız kazanacaksınız.
Tarafsız bir işleme motorunun kullanıcı arayüzünü ve iş akışını öğreneceksiniz; bu, Octane gibi oluşturuculara sahip bir arka plandan gelen bazı kullanıcılar için kafa karıştırıcı olabilir.
V-Ray mutlaka tek tıklamayla yapılan bir işleme süreci olmasa da, öğrenilmesi de karmaşık değildir . V-Ray mekaniğini edindikten sonra sahnenizin nasıl göründüğünü kontrol edebilecek ve potansiyel olarak günlerce süren render süresinden tasarruf edebileceksiniz.
Bu kurs boyunca V-Ray kullanıcılarına sunulan birçok ışık ve malzeme türünü öğreneceksiniz. Serinin sonunda herhangi bir dış mekan hareketsiz görüntüsünü bir portföyde veya başka bir şekilde sergilemeye hazır hale getirebilmelisiniz.
Son derece uzmanlaşmış bir stüdyoda çalışmıyorsanız, çoğu zaman görüntülerin oluşturulması görevini üstleneceksiniz.
Büyük olasılıkla, varlıkların modellemesi ve UV ambalajından çıkarılmasıyla da görevlendirileceksiniz . Bu eğitimde V-Ray ile fotogerçekçi bir sahne tasarımı oluşturmak için doğru iş akışını öğrenerek bu alanlarda pratik yapacak ve güven kazanacaksınız .
Referansları analiz ederek ve ardından onları 3ds Max'te engelleyerek başlayacaksınız.
Daha sonra, enkaz oluşturucu gibi harici bir eklentiden ek ayrıntılar ekleyeceksiniz .
Kurulumdan sonra V-Ray'i kullanarak sahneniz için malzeme ve ışık oluşturacaksınız. Son olarak, atmosferik efektler gibi geçişleri oluşturacak ve örnek istemci revizyon notlarına uyum sağlamak için bunları Photoshop'ta birleştireceksiniz.
Film endüstrisi çok büyük ve genellikle yeni 3D sanatçılarının büyük arzusudur. Eğer filmler sizin işinizse, bu video kursu, uzun metrajlı bir film için devasa bir robotu nasıl ateşleyeceğinizi öğreneceğiniz, mutlaka izlenmesi gereken bir seridir .
Bunu diğer aydınlatma senaryolarından farklı kılan şey, uzun metrajlı filmde ne kadar ayrıntılı olabileceğinizin sınırının çok az olması veya hiç olmamasıdır .
Bu nedenle, normalden daha fazla miktarda veriyle karşı karşıya kalacaksınız ve bu da zamanla işleri karmaşıklaştırabilir.
Ancak bu video serisinde sahnenize gerçek dünyadaki yansımaları taklit eden görüntü tabanlı ışıklandırmayla başlıyorsunuz.
Bu, V-Ray dikdörtgen ve küre ışıkların yardımıyla geleneksel ve etkili dört noktalı ışık kurulumuyla tamamlanmaktadır. Oluşturma ayarları için kaba kuvvet ve ışık önbelleği gibi çeşitli algoritmalarla küresel aydınlatmayı keşfedeceksiniz.
Ayrıca, birleştirme ve daha fazla aydınlatma ayarlamaları için Maya'dan Nuke'a kadar ağır varlıkları işlemek amacıyla (FBX formatı yerine) Alembic formatını kullanacaksınız.
Bir sorumluluk reddi beyanı olarak: Bu eğitimde kullanılan V-ray sürümü biraz eskidir, ancak kavramların çoğu bugün bile hâlâ geçerlidir.
Konsept sanatçıları genellikle daha hızlı yineleme için 2D sanatçıların konsept parçalarından çalışırlar.
Ancak günümüzde çok daha güçlü işlemciler sayesinde 3D'nin, konsept sanatçılarının zorlu üretim öncesi teslim tarihlerini karşılamaları için değerli bir araç seti haline geldiğini gördük. Özellikle 3D karakter oluşturma kolaylığı sayesinde zahmetsizce doğru perspektifler oluşturabilirsiniz.
Bu video serisiyle varlık oluşturma için Maya'nın ve işleme için V-Ray'in yardımıyla bir bilim kurgu konsept sanat sahnesi yaratacaksınız.
Ayrıca dokularınızı geliştirmek için Mari'yi kullanacaksınız . Sonunda, birçok konsept çizim iş akışından birini baştan sona gösteren Nuke'deki bazı temel görüntü ayarlamalarını ele alacaksınız.
V-Ray kurulduğunda, SketchUp'ta V-Ray nesnelerini işleyen ek araç çubuklarına sahip olacaksınız. Bu yazılımı günlük olarak kullanıyorsanız bu kullanışlıdır.
Artık bu eğitimle malzemelere, ışıklara ve geometriye erişim sağlayan varlık düzenleyicide çok fazla zaman harcıyorsunuz.
Duvarlardan, zeminlerden, metalden, plastikten ve hatta camdan oluşan kapsamlı bir ön ayar seti ile birlikte gelen malzeme düzenleyici sayesinde gölgeleme işlemlerinize hemen başlayabileceksiniz .
Daha sonra ışık düzenleyiciyle ağ ve düz ışık gibi aydınlatmalar ekleyebileceksiniz. Tek tuşla aydınlatmayı zamana göre kolayca değiştirebilirsiniz. Günün saati aynı zamanda yalnızca ışığın yönünü değil aynı zamanda rengini de günceller.
Daha hızlı etkileşim için bu video size V-Ray'in etkileşimli oluşturucusunu kullanmayı öğretir. Ayrıca, alt tuşunu basılı tutarak boya kovası aracıyla malzemeleri kolayca seçmek veya odak mesafesini manuel olarak ayarlamak yerine kamerayı seçilen nesneye otomatik olarak nasıl odaklayacağınız gibi çeşitli teknikleri de öğreneceksiniz.
Bu videoyu takip etmek için bu sayfadaki sahne dosyasını almayı unutmayın .
İşte aydınlatmaya yoğun bir şekilde odaklanan başka bir başlangıç öğreticisi. Burada bir dış sahneyi sıfırdan nasıl aydınlatacağınızı öğreneceksiniz.
Bu sizi çevre için güneş ve kubbe ışığını, iç mekan için ise ağ ışıklı birkaç yapay ışığı kullanmaya zorlar.
Bulutlu hava koşulları gibi ortamın ruh halini belirlemek için gökyüzü modelini değiştireceksiniz. Bazı ilginç atmosferik ayarları belirlemek için bulanıklığı da ayarlayacaksınız .
Güneşin çarpanı da önemlidir: Bu, sahnenizdeki gölgelerin ne kadar keskin olacağını belirler.
Eğer kontrol etmek isterseniz Chaosgroup'un bu eğitimin daha da uzun bir yazımı var .
Önceki eğitimden elde edilen bilgilerin üzerine inşa edilen bu video, bir iç mekan sahnesinin nasıl aydınlatılacağını göstererek konuyu güzel bir şekilde tamamlıyor.
Bu eğitim boyunca görevleri aydınlatma ve gölgelere bölerek verimli ve etkili iş akışlarını öğreneceksiniz .
Öncelikle aydınlatmaya odaklanmak için malzeme geçersiz kılmayı kullanacaksınız, ancak aynı zamanda onu ne zaman (ve nasıl) devre dışı bırakacağınızı da öğreneceksiniz. Bunu, kamera pozlama değerlerini nasıl ayarlayacağınızı göstererek takip eder. Kapsanan diğer konular arasında işlenmiş pencerelerin portal ışıkları olarak hizmet vereceği düzlem ışıkları yer alıyor.
Render işleminden sonra V-Ray'in içinde post-processing efektlerini gerçekleştireceksiniz . Bir örnek, vurguların o kadar sert olmaması için yanmayı nasıl 0,5'e değiştirdiğinizdir. Bu video aynı zamanda çiçeklenme ve eğri kontrolünü de araştırıyor.
Malzeme düzenleyicinin yardımıyla bir sahneyi çok hızlı bir şekilde dokulandırabilirsiniz.
Malzeme düzenleyici, malzemelerinizi çok hızlı bir şekilde düzenlemenize ve onları tüm projeler için düzenli tutmanıza olanak tanır. Ayrıca ihtiyaçlarınıza bağlı olarak malzeme önizleme seçeneğini kumaş, duvar, zemin veya yalnızca düz gölgelendirici top şeklinde değiştirebilirsiniz.
Bu video boyunca malzeme düzenleyicideki plastik ve boya malzemeleri gibi yerleşik ön ayarları keşfedeceksiniz.
Ayrıca dağınık ve yansıma renkleri gibi parametreleri de keşfedeceksiniz. Malzemeler aynı zamanda işleme sürelerini de etkileyen bir faktör olduğundan, sahnelerinizdeki diğer pek çok şeyin yanı sıra cam malzemeleri de etkileyen maksimum derinlik ayarlarını öğreneceksiniz.
Mimari bir sahne, beton ve cam gibi modern malzemelere sadık kalındığında kolaylıkla donuk görünebilir.
Bir sahneyi canlandırmanın bir yolu organik unsurları eklemektir . V-Tay'in kendi çim jeneratörüyle birlikte gelmesi şaşırtıcı değildir.
Başlamak için öncelikle hedef nesnenizi gruplandırmanız gerekir.
Daha sonra V-Ray Objects araç çubuğundan “Seçime Kürk Ekle”yi seçin. Bu özelliğin iyi bir yanı, SketchUp'ta fiziksel olarak mevcut olmaması ancak yine de anında oluşturulmasıdır.
Bu, projenizin boyutu ne olursa olsun hala gerçek zamanlı bir görüntü penceresine sahip olacağınız anlamına gelir.
Daha sonra varlık düzenleyiciyi kullanarak renkleri değiştirmek gibi çimleri zevkinize göre nasıl ayarlayacağınızı öğreneceksiniz.
Çimlerin uzunluğunu, kalınlığını, konisini, yerçekimini, kıvrımını ve diğer birkaç özelliğini değiştirerek görünümünü stilize etmek bile mümkündür. Son olarak, sonlara doğru, kamera uzaktayken daha az çim göstererek bir ayıklama seçeneğiyle oluşturmanızı optimize edeceksiniz.
Bu büyük liste, mevcut en büyük 3D platformlarındaki V-Ray'in tüm önemli yönlerini kapsamalıdır.
Ancak emin olun: Bu listede ne istediğinizi göremiyorsanız her zaman arama yapabilirsiniz. Başlamanıza yardımcı olmayı bekleyen yüzlerce harika V-Ray öğreticisi var.
#türkiye3danimasyonfirmaları, #türkiye3danimasyon, #türkiyedefabrikaanimasyonlarıyapanfirmalar, #fabrikaanimasyonları, #fabrika3danimasyonlar, #3danimasyonlar, #doktoranimasyonları, #3dfabrikaanimasyonları,
#3dpromoanimasyonlar, #istanbul3danimasyonlar, #istanbul3dfabrikaanimasyon, #ankara3danimasyonfirmaları, #izmir3danimasyonfirmaları, #türkiye3dfirmalar, #balıkesir3danimasyonfirmaları,
#3dmodelanimasyonları, #3montajanimasyonları, #3dmontajanimasyonfirmaları, #3dsolidworksanimasyonları, #3dsolidworksanimasyonlarıfirmaları, #mimarianimasyonlar, #3dmimarianimasyonlar, #mimarilumionanimasyonları
#vrgözlükuygulamaları, #vrglassesapk, #türkiyevrgözlük, #antikkentanimasyonları, #antikkentanimasyonlarıyapanfirmalar, #3danimasyonyapanfirmalar, #3dgözlükanimasyonuyapanfirmalar, #kurguanimasyonları,
#blenderanimasyonları, #3dblenderanimasyonuyapanfirmalar, #parçamontajanimasyonları, #videoçekim, #eğitimcivideolarıçekim, #balıkesir3dfabrikaanimasyonları, #istanbul3dfabrikaanimasyonlarıyapımı,
#hologramyapımı, #3dhologramanimasyonları, #fanlıhologramgösterisi, #fanlıhologramyapanfirmalar, #fanlıhologramhakkındadestek, #fanlıhologramyapımı, #fanlıhologramiçerisine3danimasyonlaryapımı,
#3ddişçianimasyonları, #3dimplantanimasyonları, #3dparçaanimasyonları, #3darabaanimasyonları, #3dcaranimation, #3dsilahanimasyonları, #3düretimanimasyonları, #3dminimalistanimasyonlar, #inşaat3danimasyonları,
#inşaat3danimasyonlarıyapanfirmalar, #3danimasyon, #3danimation, #3danimationcompany, #3dlumionanimasyonları, #3darmutanimasyonları, #3darmutfirmalarıanimasyonları, #3darmut, #3darmutpromo,
#3dwebsiteanimasyonları, #3dmekanikanimasyon, #3dkağıtfabrikasıanimasyonları, #3dfabricaanimation, #3dpromoanimation, #3ddroneanimation, #3dsanaltur, #3dsanalofis, #3danimasyonyapımı, #3danimasyondestek,
#3ddestekhattı, #3dfirma, #3danimasyonlargerçekçirender, #3dreklamanimasyonları, #reklamanimasyonları, #reklam, #promosyon, #eğitim, #3dyazıcı, #3dyazıcıyapanfirmalar, #3değitimverenfirmalar, ,
#coreldraw, #3dcoreldraw, #3dillustrasyon, #3d3dsmax, #3dcinema4d, #aftereffects, #premierpro, #lumion, #3ddoktoranimasyonu, #3ddüğünanimasyonu, 3ddoktoranimasyonuyapımı, 3dnişananimasyonu,
#3dceptelefonuanimasyonu, #3dbilgisayaranimasyonu, #3dtabletanimasyonu, #animasyonoyunları, #animasyonkarakterleri, #3danimekarakterleri, #3danimeoluşturma, #3danimereklam, #türkiyeanimeanimasyonları
#3dizmiranimasyonları, #3dantalyaanimasyonları, #3dankaraanimasyonları, #3dbalıkesiranimasyonları, #3distanbulanimasyonları, #3ddenizlianimasyonları, #3ddenizlifabrikaanimasyonları, #3dweaponanimation
#3dhuğluanimasyonları, #3dsıvıanimasyonları, #3dsıvıanimasyonlarıyapımı, #3dhayvananimasyonu, #3dziraatanimasyonu, #3dteknolojianimasyonları, #3dinsansıztraktöranimasyon, #3drobotanimasyonu,
#3dcucarobotanimasyonu, #3dgemianimasyonları, #3dtekneanimasyonları, #3dhavaalanıanimasyonları, #3döğrenciödeviyapımı, #3döğrenci, #3döğrenciyeödevyapanfirmalar, #3dkırıpdökmeanimasyonları, #3danimasyonunönemi
#3dfirmalarınönemi, #3dtekneanimasyonlarıyapanfirmalar, #3dkıyafetanimasyonları, #3dköprüanimasyonları, #3dkimyanimasyonları, #3dtornavidaanimasyonları
Bu sayfanın içeriğini kopyalayamazsınız